Vianen Heren 1 verliest ook 2e wedstrijd

13-11-2013  |

Na de nederlaag van 2 weken geleden waren de heren van Vianen gebrand op een goed resultaat in de uitwedstrijd tegen spitsbergen. Om dit te bewijzen startte Vianen voortvarend de wedstrijd en werd de eerste kans in de 6e minuut direct achter de Sitsbergen doelman gewerkt. Helaas raakte de heren uit Vianen daarna volledig de grip op de wedstrijd kwijt en werden er veel te veel persoonlijke fouten gemaakt. Dat resulteerde in de 12e, 16e en 28e minuut in 3 volledig onnodige tegendoelpunten. Gelukkig werd de schade tot de rust niet groter. In de rust was er voor coach Erik Schreuder de kans om de organisatie opnieuw neer te zetten de te benadrukken dat er wel degelijk mogelijkheden waren in de eerste helft die moesten worden meegenomen naar het tweede deel van de wedstrijd.

Opnieuw bleek dat de heren uit Vianen beschikken over veerkracht en voldoende bagage om goed hockey te spelen. Binnen 3 minuten werden er evenzoveel kansen gecreëerd en in minuut 8 werd een strafcorner vakkundig in de touwen gewerkt. Opnieuw echter bleek deze vroege treffer niet de rust te brengen die nodig was om de wedstrijd te kantelen. Direct uit de hervatting scoorde Spitsbergen de 4-2 en was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Dat er nog 3 doelpunten bij kwamen was vooral te wijten aan het gebrek aan vertrouwen van Vianen en voortdurend slordig spel van de Vianen heren.

De komende week is een vrij weekend waarna tot de winterstop nog 2 wedstrijden de gelegenheid is om weer in de positive flow te komen.