Vianen met lege handen naar huis

18-11-2013  |

Afgelopen zondag mochten de dames van Vianen weer aantreden op het veld tegen de dames van Souburg. Tot kort voor het einde hielden de teams elkaar in evenwicht. Helaas verloor Vianen in de laatste 10 minuten met 0-1.

Met ondersteuning afgelopen week van de uitleg over het ‘nieuwe hockey’ door Eric Schreuders, trainer/coach van Heren 1, begonnen de dames zeer gemotiveerd aan de wedstrijd. Vianen creëerde in de eerste helft wel kansen, maar kon deze niet benutten. Doordat de dames van Vianen een bank vol wissels had ontstond er op sommige momenten wat onrust binnen het team. In het veld werd er gevochten voor elke bal. Alhoewel de tegenstander iets fysieker speelde dan de dames van Vianen, bleef de stand gelijk tot in de rust. De tweede helft verliep gelijk aan dat van de eerste helft, alleen kregen de dames van Souburg 10 minuten voor tijd een strafcorner welke zij benutte waardoor de stand op 0-1 kwam. Deze stand was tevens ook de einduitslag van de wedstrijd.

Na afloop van de wedstrijd werd het gevoel door de spelers bevestigd dat het team dat vandaag als eerste zou scoren, de wedstrijd zou winnen. Helaas waren dat dit keer niet de dames van Vianen. Volgende week spelen de dames hun laatste wedstrijd voor de winterstop in Rocanje.