Eindelijk weer winst voor Heren Vianen

24-3-2014  |

De heren van Vianen hebben na een lange periode van verliespunten hun return wedstrijd tegen Scoop Delft afgesloten met een welverdiende zege.

In een goede wedstrijd werd vanaf het begin geconcentreerd gespeeld door de heren uit Vianen. De opdrachten waarmee de heren het veld in gestuurd waren werden goed uitgevoerd en het bleek dat de stijgende lijn van de afgelopen weken wederom werd doorgezet. Miste het vorige week scherpte in de afronding, deze week werd direct de eerste uitgespeelde mogelijkheid omgezet in een strafcorner. Uit de rebound hiervan was het direct raak. Het hoger geklasseerde Scoop was niet van plan na deze vroege treffer het hoofd in de schoot te leggen en wist na twee momenten van nonchalant verdedigen de stand om te buigen. Daar waar een dergelijk score verloop vaak reden is om tactisch uit de opdrachten te gaan lopen bleken de Vianen heren bereid om de rug te rechten en juist een extra stap te zetten. Uit een situatie van doorzetten viel voor rust nog de verdiende 2-2.

Na rust was het duidelijk dat de heren van Vianen niet van plan waren om de drie punten aan Scoop te laten. Door in een hoger tempo te spelen, en met verzorgd spel, werd direct een handvol kansen gecreëerd en de tegenstander vastgezet op eigen helft. Met twee benutte strafcorners werd uitgelopen naar 4-2 en werd de wedstrijd sterk uitgespeeld.