Heren Vianen knokken zich naar gelijk spel

6-4-2014  |

De heren van Vianen hebben in een zware wedstrijd een welverdiend punt gehaald tegen het hoger geplaatste Spitsbergen. Met een eindstand van 2-2 was Vianen tevreden.

Opnieuw kwam Vianen in een thuiswedstrijd goed uit de startblokken maar niet voor de eerste maal waren het de bezoekers die de score openden. Onvoldoende daadkrachtig optreden in de verdediging van de Vianen heren leidde tot de 0-1. Maar ook nu weer toonde de thuisploeg over veel veerkracht te beschikken en werd binnen 5 minuten de gelijkmaker uit een rebound van een strafcorner binnen gewerkt. Hierna brak een fase aan waarin duidelijk was waarom Spitsbergen de hoger geklasseerde ploeg is en de 2-1 viel dan ook niet onverwacht. Uit een snel uitgevoerde omschakeling en een diepe pass wist Vianen echter nog voor rust de schade te repareren.

Na rust was het duidelijk dat de heren van Vianen bereid waren om met strijdlust de drie punten in Vianen te houden. Door in een hoger tempo te spelen, en met veel inzet werden kansen gecreƫerd waaruit echter niet werd gescoord en de verdiende voorsprong bleef hierdoor uit. Vianen stapte gaandeweg de 2e helft in de eigen valkuil door het vooral op inzet te willen doen en minder aan verzorg hockey te denken. Dit leidde nog tot een onnodige gele kaart aan Vianen kant en steeds minder uitgespeelde kansen, waardoor uiteindelijk de wedstrijd in een gelijkspel eindigde.